سفارش تبلیغ
صبا ویژن
با اندرزهاست که غفلت زدوده می شود . [امام علی علیه السلام]
 
یکشنبه 96 مهر 23 , ساعت 6:14 عصر

 لیزر الکترودی جدید را بشناسیم

چرا ایان مطلب را گرد آوری کرده ایم؟

ما قصد داریم که در این مطلب به شما بگوییم که لیزر ها هم به نوبه ی خود دارای تفاوت های بسیار زیادی هستند اما این را باید شما با آوردن مثال های بسیار زیادی از جانی ما درک کنید. 

در مقایسه با سایر سیستم های لیزری بزرگتر آی پی جی فوتونیک یک نوع لیزر الکترودی جدید برای کاربرد پلاستیک ،لحیم کاری ،فلز کاری و سایر کاربردهای پزشکی ،درمانی در بسته بندی های کوچک را روانه ی بازار کرده است .این لیزر محدوده ی طول موج طیف نمایی در حدود 9نانو متر و انرژی خروجی در حدود 100وات از یک فیبر هسته ای 105 میکرو متری را شامل می گردد .
لیزرهای تحقیقاتی متنوع و نوآوری شده از ابزارهای پیشرفته ی شگفت انگیز به شمار می آیند .

معرفی لیزرهای تیتانیوم –یاقوت کبود

لیزرهای تیتانیوم –یاقوت کبود که به وسیله ی لیزرهای نئودیمم دو فرکانسه الکترودی تقویت شده اند مجوعه ای از امواج 1015را تولید می کنند که در ترکیب های فرکانسی 1015مورد استفاده قرار می گیرند که با فرکانس نوری یک هشتم با ظرافت تمام در حال چرخش هستند . امروزه این نوع لیزرها پایه ی ساعت های نوری و نسل جدید از اندازه گیری های دقیق را تشکیل می دهند .
دو لیزر تحقیقاتی اصلی در کالیفرنیا به کار گرفته شدند .ساختمان بزرگ اشتعال در لابراتوار ملی لیورمور لورانس تکانه های چند مگا ژول را برای واکنش های شیمیایی در تکانگاه های کوچک مملو از ایزوتوپ هیدروژن برای ایجاد میکرو ستاره ها در لابراتوار ها سوزانده می شوند .
منبع نوری هم نوسان لیناک ،که یک لیزر فاقد الکترون در مراکز شتاب استانفرد است شدید ترین و سخت ترین اشعه ی ایکس قابل دسترس برای مطالعه ی اتم و مواد را تولید می کند .
پیشرفت قابل توجهی در کاربردهای لیزری تحقیقات رمز گونه تا اجزای محصولات فروشی خواهیم داشت .تولید کنندگان از انواع متفاوتی از لیزرها با طول موج های متفاوت از اشعه های ماورای بنفش گرفته ،مرئی تا تراهرتز برای تولید محصولاتشان استفاده می کنند .
صنایع با چالش هی قابل توجهی همانند گسترش منابع نوری با طول موج های کوچکتر تا حک جزئیات کوچک بر روی تراشه ها ی نیمه رسانا روبرو خواهد شد .ممکن است این صنعت با چالش ها و دست اندازهایی در مسیر پیشرفتش روبرو شود اما پس از گذشت نیم قرن تمامی مشکلات برطرف خواهد شد .

 


یکشنبه 96 مهر 23 , ساعت 5:27 عصر

 نوع کاغذ در برش لیزری

 برش لیزری را باید برای موارد خاصی از سهام کاغذ ها مورد استفاده قرار داد.متوجه باشید که بسیاری از کاغذ ها برای این کار تولید نشده اند و اگر در این مورد از آنها استفاده کنید میتوانند به شما ضرر هایی را وارد کنند که شاید جبران کردن آنها کار بسیار مشکلی باشد.. اکثر آنها برای توانایی برجسته سازی و برش استفاده میشوند و به خوبی پاک میشوند . علاوه بر دست زدن به الزامات خاص هر نوع چاپ مورد استفاده قرار میگیرد .با توجه به ماهیت لیزر برش ممکن است تغییر رنگ بلافاصله در کنار مسیر پرتو در طرف هدف قرار گیرد . این اثر را میتواند با چاپ یک رنگ خنثی در سمت هدف و یا با استفاده از تغییر رنگ به عنوان بخشی از طراحی دیده نشود , همانند نگاه عتیقه ای به الگوی توری . با این حال بهترین راه حل برای این مسئله بالقوه انتخاب سهام است که در مرحله ی طراحی اولیه تمیز میشود . در اغلب موارد تغییر رنگ در سهام دارای نسبت بالایی از مواد بازیافتی مییاشد که حدود آن به بیش از 40 درصد میرسد . این تغییر رنگ میتواند به تدریج با گذر زمان قابل توجه باشد . کاغذ های بایگانی و کاغذ پنبه صد درصدی معمولا بدون تغییر رنگ هستند و در طول سالها باقی خواهند ماند . تغییر رنگ نیز تحت تاثیر ضخامت سهام می باشد . یک محصول ضخیم اثر بیشتری را نشان میدهد زیرا مواد بیشتر تبخیر شده اند . تست برش سهام بهترین راه برای جلوگیری از شگفتی های کیفیت بعد است . آن به طور معمول باید یک سرویس رایگان باشد و توسط برش لیزر قادر به توصیف سهامی است که در گذشته نتایج خوبی داشته است .

لیزر برش کاغذ در آینده 

برش لیزری به عنوان یک رسانه ی گرافیک هنوز در دوران اولیه ی خود قرار دارد . اگر چه بیش از 20 سال از بسیاری از شرکت های کارت تبریک استفاده شده است اما استفاده ی گسترده ی آن در بازار های دیگر چون لوازم جانبی , لوازم التحریر, تبلیغات درج و ارسال نامه های مستقیم انجام میشود . این دیگر یک رسانه ی نوآورانه با قیمتی مناسب برای مقادیر محدود و برنامه های کاربردی با قیمت بالا نیست .
در طول دو سال گذشته یکی از سریع ترین راه های استفاده های برش لیزر در بسته بندی بوده است . کیفیت منحصر به فرد سطوح برش لیزر این است که به بسته بندی مواد عذایی و لوازم آرایشی ظرافت می بخشد که به هیچ وجه قابل دستیابی نیست . این نوع برش ها میتواند کیفیت بصری ظریف داشته باشد و توجهی به محصولات ارائه شده و مشتریان کند . کیفیت لمسی کاغذ برش همچنین سطح اضافی مورد پسندی را ایجاد میکند . در حوزه ی رقابتی بسته بندی برش لیزری تولید کنندگان را ابزار جدیدی برای تمایز محصولات خود میداند . افزایش سطح تقاضا , هزینه های پایین تجهیزات و قابلیت های بیشتر نشان میدهد که برای بسیاری از فروشگاه های تکمیل شده در آینده لیزر موجود است .

 


چهارشنبه 96 مهر 5 , ساعت 12:3 عصر

اولین لیزرهای نقطه ای را بشناسیم

شاید تابحال درباره لیزر های نقطه ای شنیده باشید.اما هیچگاه به این فکر افتاده اید که این لیزر ها اولین بار در کجا و برای چه هدفی ساخته شده اند و به کار گرفته شده اند.این مطلب قصد دارد که به شما اطلاعاتی در باره این موضوع بدهد.

در سال1994 نیکولای لدت استاو از موسسه ی تکنیکی –فیزیکی نمایش اولین لیزرهای نقطه ای کوانتوم با چگالی بالارا گزارش داد .
امواج فضایی محدود مطلوب از دسته امواج نوری هستند که بدون انتشار خم و تکثیر می شوند .
در نوامبر سال 1996اولین لیزراتمی که در آن به جای نور از مواد استفاده می شود به معرض نمایش گذاشته شد .
در ژانویه ی سال 1997شوجی ناکامرا و استیون با اراءه ی سخنرانی در دانشگاه کالیفرنیاگسترش لیزرهای گالیم نیتیریت که امواج ماورای بنفش را انتشار می دهد را معرفی کرد .

نخستین لیزر هواپیمایی 

در سپتامبر سال 2003تیمی از محققان مرکز فضایی پرواز مارشال در ناسا اولین لیزر هواپیمایی را با موفقیت به پرواز در آوردند .بدنه ی این هواپیما از چوب بالسا ساخته شده است که اندازه ی بال های این هواپیما در حدود 1?5متر به وزن 311گرم است .انرژی این هواپیما به وسیله ی لیزرهای زمینی که دنباله ی آن را دنبال می کند تامین می گردد .

 


شنبه 96 مهر 1 , ساعت 3:50 عصر

پیشگامان اصلی علم لیزر

در سال 1917انیشتن فرآیند وجود لیزرها را باطرح فرضیه ای باعنوان ارسال برانگیخته ای امواج حتمی ساخت .با جذب و ارسال همزمان امواج نوری الکنرون ها می توانند امواج خاص با طول موج خاص را دریافت کنند .اما حدود چهل سال طول کشید که دانشمندان راه های تقویت امواج را پیدا کنند و با اثبات فرضیه ی علمی انیشتین ،لیزرها به صورت کاربردی در سراس جهان مورد استفاده است .

فیزیک دانانی همانند جان امیت و جان نیکل از پیشگامان اصلی لیزر و علم و تکنولوژی در لابراتور ملی لیور مور لورانس به شمار می آیند .امیت لیزرهای چندگذره مورد استفاده در کشاورزی را اختراع کرد .

 تاریخچه لیزر

به پاس خدمات پنجاه ساله ی لیزر در این قسمت به مرور برخی از دستاوردهای علمی مرتبط با تقویت سازی نور به وسیله ی ارسال امواج برانگیخته می پردازیم . لیزرها بدون وجود نور به شکل امواج رادیومی الکترومغناطیسی امکان پذیر نخواهند بود .در سال 1918 مکس پلنک برنده ی جایزه ی نوبل فیزیک به دلیل کشف انرژی کوانتومی شد .وی در بخش ترمودینامیک در حال جستجوی پاسخ به این مسئله چرا اواج تابش گیر که طول موج نورها را جذب می کنند تمامی امواج نور درحالی که گرم شده اند را ارسال نمی کند ؟
وی در مهم ترین کارهای خویش که در سال 1900به چاپ رسیده بود به این نتیجه رسیده بود که رابطه ی میان انرژی و امواج فرکانسی که تنها در بخش های مجزایی جذب و یا ارسال می گردد .این بخش ها کوانتوم نامیده می شوند حتی اگر قسمت ها بسیار کوچک باشند .فرضیه ی وی نقطه ی عطفی در تاریخ فیزیک به شمار می آید و سبب برانگیخته شدن فیزیک دانان دیگری همانند آلبرت انیشتین گردید .در سال 1905 انیشتین با چاپ مقاله ای با عنوان تآثیرات فوتوالکتریک عنوان کرد که انرژی نور از همین قسمت ها دریافت می شود.ازآن پس آن قسمت های مجزا فوتون نامیده شدند .



لیست کل یادداشت های این وبلاگ