سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکس خدا را دوست بدارد، خدا دوستش بدارد و هرکس خدا دوستش بدارد، از ایمنان خواهد بود . [.امام صادق علیه السلام]
 
شنبه 96 مرداد 14 , ساعت 5:33 عصر

خاصیت استفاده از لیزر برش دهنده فیبری

1?لیزرهای فیبری توانایی برش انواع متفاوتی از مواد انعکاسی بدون وارد کردن هیچ گونه ضربه ای به ماشین آلات دارند .مس ،برنج و آلومینیوم از این دسته مواد هستند .

2?لیزرهای فیبری صفحه های نازک را با سرعت بیش تری برش می دهند و این به خاطرجذب بهتر امواج فیبرهای نوری در حین برش می باشد

3?برخلاف نوسانگرهای متداول دی اکسید کربن ،این فیبرهای قسمت متحرک و آینه ندارند .و این یک نکته ی مثبت در کاهش هزینه و کاهش نیاز به ملزومات می باشد .
4?لیزرهای فیبری به مراتب کارایی بیش تری از لیزرهایco2  دارند .

 

معرفی لیزر های فیبری

 

لیزرهای فیبری از اعضای خانواده ی لیزرهای جامد گونه هستند در این لیزرها اشعه ها به وسیله ی رسانگر جامد به وجود می آیند .لیزرهای فیبری ،لیزرهای دیسکی و لیزرهای ND:YAGدر یک گروه می باشند .اشعه ی لیزرهای فیبری با مجموعه ای از الکترودهای فیبری به وجود می آیند .این اشعه ها پس از تولید از فیبرهای نوری گذر می کنند و تقویت می شوند .سپس با هم راستا شدن اشعه ها و متمرکز شدن به وسیله ی لنز یا یک آینه ی مقعر آماده ی برش می شوند .

 


شنبه 96 مرداد 7 , ساعت 2:20 عصر

لیزر روی کدام مواد توانایی برش یا حکاکی ندارد 

لیزر نمی تواند روی موادی که حاوی کلر هستند برش یا حکاکی انجام دهد،موادی مانند PVC, Vinyl چرم فیک یا PU و بعضی از چرم های انحصاری روکش شده،چون وقتی که بریده یا حکاکی شوند ماده ی بخار شده گاز سمی و کشنده ی کلر آزاد می کنند که تبدیل به اسید هیدروکلریک می شود و وقتی که با بخار آب موجود در هوا ترکیب شود باعث آسیب به دستگاه و نیز شش های مامی شود.

هرچند گفتن این موضوع واضح به نظر می رسد ولی به کیفیت ماده ای که قصد دارید استفاده کنید خوب فکر کنید.اگر یک مدل از ساختار self protecting (ساختار محافظت کننده از خود)است،از یک کاغذ نازک استفاده نکنید و برعکس اگر قرار است یک فریم پیچیده با ضخامت تنها 0?5mm کار کند،از مقوای چین داده شده استفاده نکنید،چون احتمالاً در کنار یکدیگر نمی مانند.

نرم افزار  طراحی  برای لیزر های برش دهنده

 

فایل های مسیر CAD (یا طراحی به کمک کامپیوتر)در نرم افزارهایی مانند AutoCAD, Adobe Illustrator, INKScape(نرم افزارهای مسیر رایگان که در http://inkspace.org/en/download/ برای دانلود موجود است)،آماده می شود و در فرمت هایی مانند .ai , .dxf , .pdf , .eps با همه ی تنظیمات اندازه گیری  و رنگ در فرمت RGB در اختیار شما قرار می گیرد.ماشین های مختلف نیازمند فایل هایی در راه های مختلف هستند.
اگر شما توانایی یا زمان لازم برای طراحی یا آماده کردن فایل خود را ندارید ما می توانیم این کار را برای شما انجام دهیم و سپس فایل ها را به شما برای کارهای آینده تحویل دهیم و یا این که شما آن را تکمیل کنید.مطمئن شوید که شما همه ی ملزومات لازم را لحاظ کرده اید تا ما بتوانیم فایل ها را دریافت کنیم و برش های لیزر حاصل تا حد ممکن دقیق و درست باشد.


یکشنبه 96 مرداد 1 , ساعت 10:51 صبح

برش لیزری فلزات با لیزر cnc 

در برش لیزر CNC قسمت فوقانی لیزر روی قسمت مورد نظرصفحه قرار می گیرد تا شکل مورد نظر ناشی از برش در آورده شود .سیستم مراقبت بلند برقسی فاصله ی میان انتهای لوله و صفحه در حال برش را حفظ می کند .این فاصله مهم است زیرا اندازه ی کانونی میان صفحه و سطح را تعیین می کند .کیفیت برش با بالا بردن و پایین بردن نقطه ی کانونی از صفحه تغییر می کند .

عوامل بسیاری در کیفیت برش لیزری تآثیر دارند اما هنگامی که این عوامل کاملا تحت کنترل باشند ،این برش ها به طور قطع،ماندگار و دقیق خواهند بود .

در فرآیند برش لیزری فولاد سبک گرما لیزر به حدی است که سبب سوزانده شدن مواد می شود. اکسیژن گاز برش می باشد که همانند یک مشعل کار می کند .در حین برش فولاد ضد زنگ یا آلومینیوم از نیتروژن فوق فشار استفاده می شود تا مواد ذوب شده ناشی از برش رابسوزاند .

استفاده از لیزر برای برش فلزات

کلمه لیزر گرفته شده تابش امواج رادیویی با تقویت نور می باشد .اما چگونه نور بر صفحه ی فولادی اثر می گذارد؟

لیزرها برای دلایل متفاوتی استفاده می شوند .یکی از  کاربردهای لیزر، برش صفحه های فلزی می باشد .فرآیند برش لیزر در ظروف آلومینیوم ،فولاد سبک و ضد زنگ با کیفیت بالا و دقیق انجام می شود .با توجه به ساختار خاص این لیزرها برش در تمامی شکل و ابعاد به طور دقیق انجام می شود .



لیست کل یادداشت های این وبلاگ