سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکه برادرش را در کاری ناپسند ببیند و بتواند او را از آن بازدارد و این کار را نکند، به او خیانت کرده است . [امام صادق علیه السلام]
 
سه شنبه 95 مهر 27 , ساعت 4:17 عصر

روشهایی برای داشتن لبه های بهتر در برش لیزری _ بخش دوم

در ادامه مقاله قبلی مبنی بر راهکارهای مهم در داشتن برش لیزری بهتر و با کیفیت تر با استفاده از دستگاه لیزر برش چه برای برش لیزری فلزات و چه برش لیزری غیر فلزات در این مقاله به بررسی ادامه راه کار ها خواهیم پرداخت .

کنترل بهتر بر روی فرایند برش لیزری

با قدرتمندتر شدن ماشین های لیزر  و افزایش توانایی آنها برای برش لیزری مواد ضخیم تر، دستیابی به بخش های عاری از تفاله با کیفیت لبه خوب، بسیار دشوارتر شده است.

خدمات برش لیزر

دستگاه های برش لیزری OEM به خوبی این مشکل را درک کرده است و به همین خاطر تلاش می کند کنترلرهایی را ایجاد کند که برنامه ریزی دقیقی دارند. اینکار باعث شده است فرایند پردازش آسانتر و قابل اعتمادتر باشد.

لیزرهای قدرتمند قادر بودند با استفاده از گاز کمکی نیتروژن با سرعت بالا، مواد نازک را برش دهند و لبه هایی عاری از اکسید ارائه نمایند. با اینحال، برخی از بخش های ایجاد شده نیاز به عملیات ثانویه داشت تا بتواند تفاله ها و مواد موجود بر روی فلزات ذوب شده را پاک نماید. برای از بین بردن فرآیندهای پاکسازی ثانویه، برنامه نویسان باید شرایط را به گونه ای تغییر می دانند که از قدرت، وظیفه و فرکانس کمتر در هر گوشه استفاده می شد.

رسیدن به این هدف برای برنامه نویسان به زمان زیادی نیاز داشت . به همین خاطر آنها دریافتند که پاک کردن لبه ها بعد از برش بسیار راحت تر و ساده تر از سپری کردن زمان بر روی برنامه نویسی های دشوار است. کنترلرهای امروزی تمامی این فرایندها را به صورت خودکار درآورده است. آنها می توانند مقدار قدرت، وظیفه و فرکانس مورد نیاز را محاسبه کنند. انجام اینکار از گرم شدن بیش از حد بستر جلوگیری می کند.

هنوز هم، یک لیزر برش نمی تواند بدون داشتن نفوذ خوب، لبه با کیفیتی ایجاد نماید. دستگاه های قدیمی تر توانایی این را نداشتند زمان نفوذ خود را به خوبی کنترل نماید. اگر نفوذ به ماده در یک زمان برنامه ریزی شده نباشد، دستگاه لیزر برش خود را از هر جهتی آغاز می کند و تنها قطعات بد و غیر قابل کاربرد ایجاد می نماید. بنابراین در این شرایط اپراتورها مجبور بودند زمان نفوذ طولانی تری را در نظر بگیرند تا مطمئن شوند نفوذ به طور کامل انجام شده است.

اینکار باعث افزایش زمان برش خواهد شد و می تواند زمان کلی چرخه تولید را تا حد زیادی طولانی تر کند. در سیستم های قدیمی، برش واقعی بر اساس برنامه تنظیم شده ای بود که نمی توانست خود را با شرایط غیر قابل پیش بینی سازگار کند. اگر برش با لیزر، قطعات بدی ایجاد می کرد، اپراتور مجبور بود به اصلاح آن بپردازد و بخش های اضافی را برش دهد. در این شرایط، مانیتورینگ فرآیند به کمک افراد آمد.

استفاده از سنسورهای نوری درون ساخت در دستگاه ها به افراد اجازه می دهد فرایند برش را در یک زمان واقعی مانیتور کنند. مانیتورینگ فرآیند، دستگاه را قادر می سازد برش و نفوذ را تحت کنترل خود داشته باشد و در صورت نیاز تنظیماتی را انجام دهد. با انجام مانیتورینگ بر روی نفوذ لیزر؛ کنترلر به فرایند نفوذ نظارت دارد. مانیتورینگ فرایند نیز دربرگیرنده تشخیص سوختگی و پلاسماست. تشخیص سوختگی که معمولا به هنگام برش فولاد با اکسیژن مورد استفاده قرار می گیرد به دنبال سوختگی هایی می گیرد که به طور غیر قابل کنترل رخ داده است و باعث ایجاد کیفیت ضعیف در لبه های تولیدی می شود.

مدیریت برش لیزر

کنترلر این موضوع را تشخیص می دهد و به دستگاه دستور می دهد تنظیمات خود را برای سرد کردن آهسته برش انجام دهد. در این شرایط قدرت دستگاه به طور موقت کاهش پیدا می کند و از سرعت آن کاسته می شود. همانند تشخیص سوختگی، تشخیص پلاسما نیز با برش نیتروژن مورد استفاده قرار می گیرد. زمانی که در حال برش فولاد ضد زنگ هستید یا از فولادهای کربنی با نیتروژن استفاده می کنید؛ لیزر فولاد را ذوب می کند و گاز کمکی نیتروژن ماده ذوب شده را تخلیه می نماید و یک لبه بدون اکسید ایجاد می کند. با اینحال، اگر لیزر با سرعت بیشتری برش خود را انجام دهد؛ لبه های شارپی ایجاد می شود و قطعات تولید شده قابل استفاده نخواهد بود. زمانی که این مشکل رخ می دهد، نیتروژن و ماده ذوب شده یک پلاسما ایجاد می کنند. تشخیص پلاسما این فرکانس نوری را محاسبه می کند. در این نقطه، دستگاه نرخ تغذیه را برای یک مسافت خاص بسیار کاهش می دهد. در نتیجه سیستم بخش های با کیفیتی تولید می کند.

پرداختکاری فلزات
قیمت دستگاه برش لیزر
فروش دستگاه برش لیزر

دوشنبه 95 مهر 26 , ساعت 4:40 عصر

روشهایی برای داشتن لبه های بهتر در برش لیزری _ بخش اول

انواع دستگاه های لیزر  به یک منبع عالی برای تولید مواد خواهند بود و در هیچ بازه زمانی به اندازه امروز کاربردی نبوده است. این گونه ابزارها می توانند با سرعت غیر قابل باوری لبه های بهتر در برش لیزری بسازند.

اگر یک دستگاه برش لیزری به مدت طولانی بدون استفاده باشد، سرعت برش زیاد نیز نمی تواند بر روی چرخه کلی تولید تاثیر بگذارد.

همین موضوع در مورد کیفیت لبه ها نیز صادق است. کیفیت لبه یک موضوع فردی است. یک مکانیک ممکن است به یک برش نگاه کند و لبه های ایجاد شده را خوب بداند. این در حالیست که فرد دیگر با نگاه کردن به لبه های ایجاد شده آن را تایید نمی کند. با این وجود، نیازمندی های کاربرد با کیفیت بودن لبه را تعیین می کند.

یک ماشین لیزر ممکن است در مدت بسیار کوتاهی تقریباً چند ثانیه قطعه ای را برش دهد اما اگر این قطعه برش خورده برای برطرف کردن خطاهای موجود دوباره به اصلاح نیاز داشته باشد چه اتفاقی رخ می دهد؟ برش دادن قطعات بسیار در عرض چند ثانیه یک موضوع عالی است اما کیفیت کار نیز باید مد نظر قرار گیرد. برای اینکه مطمئن شویم لبه های کار به خوبی برش خورده است، اپراتور باید به طور منظم پارامترهای برنامه لیزر برش را تغییر دهد. در برخی از موارد انجام اینکار به زمان زیادی نیاز خواهد داشت. از سال 1990 تغییرات زیادی بر روی انواع دستگاه های لیزر ایجاد شده است. دستگاه های لیزر برش نیز به خوبی دچار تغییر و تحول شده اند. این بهبودها، همانطور که در ابتدای مقاله نیز ذکر کردیم به خاطر پیشرفت هایی است که در کیفیت مواد، فناوری نازل؛ کنترل فرآیند و کیفیت پرتو ایجاد شده است. اجازه دهید هر کدام از این موارد را با جزییات بیشتری مورد بررسی قرار دهیم.

1? مواد بهتر برای برش لیزری

در طول 15 سال گذشته، دستگاه لیزر برش قدرتمند به تولید کنندگان اجازه داده است مواد ضخیم تری را برش دهند اما در برخی از موارد کیفیت لبه آسیب دیده است. در روزهای اولیه، برش دادن مواد ضخیم بسیار دشوار بود اما با پیشرفت های انجام شده در این حوزه، کیفیت لبه های برش خورده و نیز برش لیزری مواد ضخیم بهتر شد. تولید کنندگان فولاد تقاضای زیادی را برای برش این مواد دریافت می کردند و به همین خاطر شروع به تولید مواد با کیفیتی کردند که بتوان با لیزر برش داد. امروزه ، مواد با کیفیتی تولید می شود که برای برش لیزریبسیار عالی هستند.

برش لیزری فلزات

برش لیزری غیر فلزات

2? نازل های بهتر برای دستگاه های برش لیزری

توانایی دستگاه برش لیزر های قدرتمند برای برش مواد ضخیم، نازل های برش را وادار به پیشرفت کرد. پیشرفت در این زمینه شامل نازل جریان کواکسیال برای برش لیزری فولاد با اکسیژن می باشد. زمانی که می خواهید ماده خود را با اکسیژن برش دهید، جریان گاز کمکی بسیار کاهش می یابد. نازل های دوگانه یا کواکسیال به شما اجازه می دهد جریان نرم و ثابتی از گاز را برای برش داشته در نظر داشته باشید. اینکار باعث می گردد کیفیت لبه برش در فولاد به حداکثر برسد. این فناوری فقط برای برش با اکسیژن مورد استفاده قرار نخواهند گرفت برش با گازهای کمکی نیتروژن نیز در میان افراد بسیار محبوب و مورد استقبال قرا رگرفته است زیرا این گازها توانایی برش بسیار خوبی دارند.

خدمات برش لیزری

برش با گاز نیتروژن لبه های عاری از اکسید را ایجاد می کند که برای جوشکاری یا رنگ آمیزی آماده است. یکی از معایب استفاده از گاز نیتروژن این است که به جریان بالایی از گاز برای برش مواد نیاز دارد. به همین خاطر باید نازل قطر بزرگی داشته باشد و منبع تامین نیتروژن نیز فشار بالایی داشته باشد. برای برطرف کردن این مشکل، پیشرفت های ایجاد شده در نازل به ایجاد جریان نوری دینامیک کمک کرده است. زاویه مخروط داخل نازل جریان کواکسیالی برای برش با فشار بالا ایجاد کرده است.


جمعه 95 مهر 23 , ساعت 2:46 عصر

دستگاه های برش لیزری و مزایای آن ها در برش فلزات

خدمات برش لیزری فلزات

لیزرهای شرکت پرسناژ لیزر می توانند نیازهای مشتریان برای برش و ایجاد  کربن، فولاد ضد زنگ و فلزات غیر آهنی را برطرف کنند. همانطور که می دانید استفاده از فرایندهای برش لیزری مزایای زیادی دارد.

در این مقاله قصد داریم به همین موضوع بپردازیم.
تولید:
•    تولید بخش های بهبود یافته و کاهش اختلال و آسیب در اجزای یک فلز  به خاطر ناحیه متاثر از حرارات بسیار کوچک است.
•    به خاطر فرایند برش لیزری غیر تماسی، توانایی آن برای خدمات برش فلزات دو چندان شده است.
•    به خاطر انعطاف پذیری برنامه نویسی بالا و عرض Kerf باریک، توانایی ایجاد قطعات موثر و بهبود یافته بیشتر شده است.
•    به خاطر عرض Kerf باریک، امکان برش طراحی های پیچیده بر روی فلزات فراهم شده است.
•    به خاطر توانایی برش بهبود یافته لبه های بسیار تمیزی به هنگام برش فلزات ایجاد می شود که این امر برای فلزات بسیار مهم است و ظاهر قطعه تولید شده را بسیار زیباتر می کند و از بروز کارهای اضافی جلوگیری می نماید.

•      به خاطر تکرار حرکت هایی که با رایانه برنامه ریزی شده است تولید قطعات بهبود یافته و با دقت زیاد، بیشتر شده است.
•    به خاطر قابلیت تکرار کلی برش لیزری، کیفیت اجزا به شدت بهبود یافته است.
•    اسیب به دستگاه لیزر  نیز تا حد زیادی کاهش یافته است و این امر می تواند باعث ایجاد محصولات با کیفیت شود و فرآیندهای ثانویه را  کاهش دهد.
•     به خاطر توانایی حرکت لیزر در سه محور X، Y و Z توانایی برش طرح های پیچیده و ظریف بر روی فلزات ایجاد شده است.
•     از آنجایی که در فرآیند برش لیزری هیچ تماسی با سطح فلز ایجاد نمی شود، اسیب به بخش های مختلف به خصوص بخش های ظریف به حداقل رسیده است.
•    به خاطر فرایند غیر تماسی، امکان برش  فلزات بیشتر فراهم شده است . همین امر موجب می شود  تولید و ساخت فلزات با فرصت های بیشتری فراهم گردد.

ابزار و طراحی در فرایند برش لیزری

•    به خاطر فرایند لیزر برش غیر تماسی از بین رفتن ابزار نیز به حداقل رسیده است.
•     به خاطر حذف نیاز به کار دوباره با ابزار، سرعت  طراحی و اصلاح طراحی بهبود یافته است.
•    فرایند تولید و طراحی تا حد زیادی ساده شده است.
•     به دست آوردن یک ایده و تبدیل آن به کار نهایی بسیار ساده تر و راحت تر شده است.
•    توانایی ایجاد طراحی های پیشرفته و پیچیده ای که امکان تولید آن با ابزارهای سنتی بسیار دشوار بود در فرآیند برش لیزری بهبود یافته است.پرتو متمرکز لیزر می تواند جزییات دقیق و گوشه های بسیار تیز ایجاد کند.
•    تنظیمات زمانبر یا ابزارسازی پر هزینه حذف شده است
•    از آنجایی که فرآیند برش لیزری به ابزارسازی زیادی نیاز  ندارد  فراهم آوردن نمونه اولیه با سرعت و دقت زیاد فراهم شده است.
•    به خاطر برنامه نویسی انعطاف پذیر در دستگاه های برش لیزری، انجام طراحی های سریع نیز بهبود یافته است.

کارایی و بهره وری تولید در ماشین های برش لیزر

•    به خاطر هزینه های پایین تعمیر، نرخ بالای تغذیه و توانایی چند محوری لیزرها هزینه های موجود کمتر شده است.
•    به خاطر کاربرد موثر مواد، صرفه جویی زیادی در تولید  ایجاد شده است.
•    به خاطر kerf باریک امکان ایجاد بخش ها و قطعات بیشتر فراهم شده است و همین امر کارایی و بهره وری را افزایش می دهد.
•    هزینه ها تا حد زیادی کاهش یافته است و می تواند نمونه های اولیه را با هزینه کمتر  ایجاد کند.
•    می توان به سرعت با فشار بازار خود را هماهنگ کرد و  مقادیر کمتری از موارد را تولید نمود.
•    از آنجایی که می تواند برخی از فرآیندها را با هم ترکیب کرد پردازش بهبود یافته است.
•    از آنجایی که تنظیم و راه اندازی دستگاه های برش لیزری توسط افراد متخصص انجام می شود زمان نصب تا حد زیادی کاهش می یابد.
•    دقت، ثبات، کنترل و انعطاف پذیری بهبود یافته ای خواهد داشت.
•    در بیشتر شرایط، سرعت افزایش یافته و برش بهتری ایجاد می شود.
•    به خاطر هزینه های تعمیر کمتر، نرخ تغذیه بالاتر و توانایی حرکت چند محوری لیزر و زمان خرابی حداقل هزینه های کار با دستگاه های برش لیزری بهبود یافته است.
•    زمان اتمام سفارش به خاطر سرعت کار کمتر شده است .

سایر مزایای خدمات برش لیزر

•    به خاطر کارایی و بهره وری بالا، سرمایه گذاری و هزینه ها کاهش پیدا می کند.
•    از آنجایی که ناحیه متاثر از حرارت در لیزرها اندک است ، ظاهر قطعات بسیار عالی خواهد بود.
•    از آنجایی که دستگاه های کنترل کامپیوتری به آموزش زیادی نیاز ندارند، هزینه های آموزش کارمندان یا استخدام افراد متخصص به حداقل رسیده است.
•    بر اساس نیازهای مختلف تولید می تواند خود را سازگار کند و به شرایط موجود  واکنش نشان دهد.
•    در مقایسه با سایر روش های برش، خطر آسیب به افراد بسیار کمتر شده است.
•     سرو صدا کمتر شده است و همین امر باعث بهبود محیط کاری می شود.


پنج شنبه 95 مهر 22 , ساعت 11:4 عصر

چگونه از ماشین برش لیزری نگه داری کنیم ؟

با رشد و توسعه بازار، دستگاه های برش لیزری  نیز بیشتر و به روز تر شده است .ماشین های برش لیزری در دو دسته بندی کلی تقسیم می شوند که در زیر به تشریح آنها خواهیم پرداخت:

دستگاه برش لیزری فلزات

ماشین های لیزر برش که ویژه برش لیزری فلزات هستند و به صورت صنعتی و نیمه صنعتی وجود دارند.

دستگاه برش لیزری غیر فلزات

ماشین های برش لیزری که ویژه برش لیزری غیر فلزات مختلف هستند و بسته به نیاز های صنعتی و کاربرد ها دسته بندی های متفاوتی دارند.

خدمات برش لیزری

دستگاه های برش لیزری در سال های اخیر توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده اند. به همین خاطر باید توجه زیادی به بحث  حفظ و نگهداری دستگاه های برش لیزری  شود.

اول از هر کاری باید به فکر تمیزکاری دستگاه برش لیزری خود باشید. بعد از مدتی، گرد و خاکی که در اثر برش لیزری و نیز حکاکی ایجاد می شود می تواند تاثیر خورنده ای بر روی ریل های دستگاه ایجاد نماید. بنابراین باید قدرت لیزر را ببندید و از یک پارچه نرم و تمیز برای پاکسازی ریل دستگاه استفاده کنید.  سپس  از  یک روغن روانکاری مناسب بر روی ریل استفاده  نمایید و روغن را به تمامی جهات ببرید  تا مطمئن شوید  روغن روانکاری به همه جهات دستگاه نفوذ کرده است. لطفا توجه ویژه ای به  نصب ریل داشته باشید و سعی کنید آن را به درستی نصب نمایید.

نکات مهم در تعمیرات دستگاه لیزر

در دومین مرحله، باید آینه های موجود را تمیز کنید. دود و گازهای موجود در هوا ممکن نهایت بر روی دقت برش وحکاکی تاثیر می گذارد.  معمولا بهتر است در  هفته یکبار  آینه های موجود است به سطح لنزها چسبیده باشد. این موضوع بر روی عمق برش و منحنی های موجود تاثیر گذار خواهد بود و در را با الکل بی آب تمیز نمایید.  همچنین توجه داشته باشید که یاتاقان را نیز باید روغنکاری کنید. شما می توانید گرد و خاک موجود بر روی یاتاقان را با استفاده از دستمال  نرم و تمیز پاکسازی نمایید. برای امنیت و  تولید با بهره وری بالا، باید تجهیزات برش لیزری را به صورت روزانه بررسی کنید و اگر نیاز به مراقبت یا نگهداری داشتند اینکار را انجام دهید. اینکار نه تنها می تواند عمر دستگاه برش لیزری شما را افزایش دهد بلکه  کیفیت  محصولات را بهبود می بخشد . 

پرینتر فلزات چیست ؟
ماشین پرداختکاری

چهارشنبه 95 مهر 21 , ساعت 6:49 عصر

بررسی رایج ترین خطاها در دستگاه های برش لیزری

 زمانی که از دستگاه برش لیزری خود استفاده می کنید باید توجه ویژه ای به آن داشته باشید. زمانی که مشکلی  در ماشین برش لیزر به وجود می آید، با روش هایی که برایتان خواهیم گفت می توانید مشکل را بر طرف نمایید. راه کار های زیر می تواند تا حد زیادی نیاز های شما را در تعمیرات دستگاه لیزر پوشش دهد و نیازمندی های شما را به خدمات برش لیزر رفع نماید.

  1. زمانی که دستگاه  لیزر برش را روشن می کنید و متوجه می شوید کار نمی کند: در این شرایط ممکن است فیوز برق سوخته باشد. پس می توانید با تعویض فیوز برق این مشکل رابر طرف نمایید. اگر ورودی برق طبیعی است بهتر است دوباره آن را بررسی کنید تا مطمئن شوید به درستی جریان پیدا می کند. باید مطمئن شوید که سوییچ اصلی برق اسیب ندیده باشد. اگر چنین بود سوییچ را تعویض کنید.
  2. خروجی لیزر وجود ندارد یا لیزر ضعیف کار می کند: اگر مسیر نور به درستی کار نمی کند آن را دوباره تنظیم کنید. باید اطمینان حاصل کنید که لنز انعکاسی آسیب ندیده یا آلوده نشده است. پس آن را بررسی کنید و در صورت نیاز تمیز کنید. مسافت کانونی اگر  تغییر کرده باشد آن را دوباره تنظیم کنید.  اگر لنز کانونی آلوده شده است آن را تمیز کنید. در شرایطی که  کیفیت آب یا دما طبیعی نیست آن را با یک آب خنک کننده تعویض کنید تا دما به حالت طبیعی خود برسد. باید اطمینان حاصل کنید که آب خنک کننده در حال جریان است. پس آن را تمیز کنید.  ممکن است در برخی از موارد لوله لیزر آسیب دیده باشد . اگر چنین بود لیزر را عوض کنید. مدار منبع تغذیه را بررسی کنید تا از درستی آن مطمئن شوید.اگر متوجه شدید که دمای دستگاه برش لیزر بیش از حد بالاست، آن را خاموش کنیدتا خنک شود. دمای مناسب را برای آن تنظیم کنید.  اگر منبع تغذیه لیزر اسیب دیده باشد، آن را عوض کنید.
  3. عمق برش/ حکاکی به درستی کار نمی کند:  اگر پارامترهای پردازش به درستی تنظیم نشده است آن را دوباره تنظیم کنید.  اگر منبع تغذیه را به درستی تنظیم نکرده باشید ممکن است چنین مشکلی رخ دهد. پس آن را بررسی کنید.

   1   2      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ